למה אני?

דרור אמיתי - ניהול וייעול שרשרת האספקה

שרשרת אספקה יעילה כמנוע להגדלת הכנסות, הקטנת הוצאות ושיפור תהליכים תפעוליים

למה מנכ"לים בוחרים בי?

כמומחה בעל ניסיון רחב ורב שנים בניהול שרשרת אספקה בחברות מובילות כמו סודהסטרים, אמישראגז, ועמינח ניהלתי מערכות מאוד מורכבות והתמודדתי בהצלחה עם אין סוף אתגרים בתעשיה, בקמעונאות, ברכש, ביבוא/יצוא, בשירות לקוחות, במכירות, במערכות מידע, בניית תהליכי עבודה חוצי ארגון… מערכות יצרניות, מוצרי מזון, מוצרי צריכה, אופנה, ריהוט, מחסנים, הפצה… מה לא… נגעתי בהכל.

אני יודע להביא פתרונות מוכחים שהופכים את שרשרת האספקה ממגבלה למנוע צמיחה:

שיפור של כ- 25% באמינות אספקה ללקוחות דרך ניהול אפקטיבי של הזמנות ואספקות.
הקטנת רמות מלאי בכ -20% תוך שיפור זמינות. הקטנת מלאי איטי ומלאי מת, בראיה מיידית וראייה עתידית.
העלאת אמינות המלאי למעל 99.5% – שיפור בעל השפעה חוצת ארגון (השפעה על רכש, הזמנות, אספקות).
בניית תהליכי עבודה שמחברים בין הייצור והמכירות ומייצרים שפה משותפת ברמת הארגון.
ייעול תהליכי רכש להבטחת זמינות חומרים ומוצרים בזמן הנכון.
הגדלת הכנסות באמצעות מעקב הדוק אחר הזמנות לקוח ומניעת אובדן עסקאות.
שיפור תהליכי גבייה להבטחת התזרים.

האם אתה מזהה את הסימנים האלה בארגון שלך?

הזמנות לקוח נופלות בין הכיסאות- אובדן הכנסות בגלל העדר מעקב אפקטיבי אחר הזמנות.
תהליכי רכש לא יעילים- חוסר ודאות לגבי מועדי אספקה מספקים שמקשה על תכנון ייצור ואספקה.
אמינות מלאי נמוכה- חוסרים לא צפויים וזמן מבוזבז בחיפוש אחר פריטים "אבודים" במחסן.
"ככה תמיד עשינו" – תהליכים מיושנים ללא תיעוד המתנהלים לפי "תורה שבעל פה".
עיכובים באספקות ללקוחות- פגיעה במוניטין ובסיכויי חזרה לרכישה חוזרת.
עקביות בהזמנות – לקוחות שקונים באופן אקראי ולקוחות שהפסיקו להזמין ואיש לא יודע
התפ"י דוחף לסדרות גדולות ויעילות המייצרות מלאי גדול שלא בהכרח נדרש למכירות

מה אני מציע?

כמנטור ומיישם בתחום שרשרת האספקה, אני מספק פתרון מקיף שהופך את התפעול לגורם משמעותי בהגדלת הכנסות ורווחיות:
ראשית, אני מדבר עם "כולם", כל אחד בשפתו מרמת המחסנאי, דרך מנהלי מחלקות ותחומים ועד המנכ"ל ולמד את הארגון
ניהול אפקטיבי של הזמנות לקוח – הגדרת ובניית כלי מעקב ובקרה להבטחת מימוש כל הזמנה, עמידה בזמני אספקה, ומקסום הזדמנויות מכירה.
ייעול תהליכי רכש- הטמעת שיטות עבודה שיבטיחו אספקה סדירה של חומרים ומוצרים, מעקב אחר ביצועי ספקים, וחיזוי צרכים עתידיים.
שיפור אמינות המלאי- הטמעת שיטות לניהול מלאי מדויק שימנע חוסרים בלתי צפויים ויאפשר תכנון מלאי אופטימלי.
פיתוח מדדי ביצוע ובקרות- יצירת KPIs שיאפשרו לך לזהות הזדמנויות להגדלת הכנסות ולמניעת בזבוז משאבים.
כתיבת נהלים והוראות עבודה- תיעוד תהליכים קריטיים להבטחת שמירה על ידע ועקביות בביצוע.
ליווי והכשרת מנהלים – הכוונת מנהלים כיצד לתמרן בין ריבוי משימות, ריבוי אתגרים וממשקים חוצי ארגון, לשפר את התקשורת ולרתום שותפים פנימיים (עובדים ומנהלים מקבילים) בכדי לקדם את מטרות הארגון.

התוצאה: שרשרת אספקה שמייצרת צמיחה, לא מעכבת אותה

עבדתי עם מנהלים ומנכ"לים רבים, שהודות לשיטות העבודה שבניתי השיגו תוצאות דרמטיות:

הגדלת הכנסות דרך שיפור שיעור מימוש הזמנות, ואספקות מדויקות בזמן.
שיפור תזרים מזומנים הודות לניהול מלאי אופטימלי ותהליכי רכש יעילים.
גידול בהזמנות חוזרות בזכות אמינות גבוהה באספקה ושירות עקבי.
פינוי זמן ניהולי למשימות אסטרטגיות במקום "כיבוי שריפות" תפעוליות.

הצעד הבא

לאחר שיחת היכרות ראשונית בת שעה (ללא חיוב, כמובן) אבחן את הממשקים הקריטיים בשרשרת האספקה של הארגון שלך ואציע מפת דרכים ממוקדת להפיכת התפעול ממגבלה למנוע צמיחה.

פנו אליי היום לתיאום פגישה שתשנה את האופן שבו העסק שלך מנהל את ההזמנות, הרכש והמלאי ויחד נוכל להפוך את שרשרת האספקה בארגון שלך, למנוע הגדלת רווחיות ושביעות רצון הלקוחות.